Archív akcí

sraz u solné jeskyně
v 8.00 - ti co pojedou autobusem
v 9.30 - pěší vycházka
Blíží se novoroční výstup na Háj, na rozhledně chybí zásoby, kvůli stavu cesty není možné tam vyjet autem.
Každá troška dobrá !
Děkujeme!
Výbor KČT Šumperk

Akce ,,Pomozte vynést zásoby na rozhlednu"
se konala 26. prosince 2010.

Stav lesní cesty, po které se dalo k rozhledně vyjet autem, se stále zhoršuje. V jednom úseku cesta prudce stoupá hlubokým úvozem a když hodně prší nebo když na jaře taje sníh, mění se v potok. Voda má sílu, vymílá a vyhlodává v cestě koryto, hlubší a hlubší, dnes když se do něj postavím, je mi do pasu a to mám skoro 180 cm. Tam, kde měl dříve úvoz ploché dno, tvořící cestu, tam je dnes cesta jen do půlky. Kola auta mají po jedné straně po čem jet, po druhé straně zapadnou do koryta.
Žádali jsme, prosili jsme, nápravy jsme se nedočkali. Cesta totiž není úředně uznanou cestou, ale jenom svážnicí, po které se sváží dřevo, když se v lese kácí.
Novoroční výstup na Háj se kvapem blížil, v naší ,,prodejně" na rozhledně to vypadalo jak u snědeného krámu, lesník pan Merta, který měl odvahu vyjet nahoru s teréňákem, onemocněl a žádný jiný ochotný kaskadér se nenašel.
Jak se praví: ,,pomoz si a bude ti pomoženo". Vymysleli jsme tedy akci, napsali plakátek, rozhlásili to mezi lidmi a doufali, že nebudeme sami, nebo spíš samy - já a Zdena Přikrylová, co jsme měly službu a naše šéfová Zdena Daňková, v jejímž známém domě dole v chodbě byly všechny ty vody, piva a oplatky uložené.
Pravý opak je pravdou. Hned ráno v osum se nás tam sešlo devět, o půl desáté vycházela další parta, čítající víc než deset lidí. Hrdinou dne se stal Král Jiří, který vynesl 9 litrů, druhá byla Iva Všetičková, která vynesla 6 litrů a její pes Betyna 1 litr, dohromady 7. Nejslavnější rodinou byli Blahovi - Janinka, pes Aida a Pavel, který dorazil jako první, náhodou měl zapalovač a mohl tedy rozmrait zamrzlé zámky. Jinak bychom rozhlednu neotevřeli a zásoby bychom mohli zahrabat do sněhu.
Kdo přišel, dostal malou čtvrtku erárního rumu, všichni jsme se radovali, svět byl najednou tak krásný. Do toho volal Vojta Krejčí, že ,,zas nejaká sviňa rozbila sklo ve vývěsce u nádraží". To představuje 1200 Kč a opět Blahovy, kteří mají velké auto a odvezou rám na zasklení. Ach bóže!
Už tradičně míváme rozhlednu otevřenou i na silvestra. Zase jsme každý a každá nesli nějakou vodu, protože na Háji není studánka ba ani pramínek. V hojném počtu se dostavili i značkaři se svým chrabrým velitelem Davidem Mičunkem, taky donesli vodu a my jsme jim za to složili hymnu, která se zpívá na melodii písně ,,Šla má milá na houby"

Značkařská hymna

bylo by to o hubu.
Značkám musíš věřiti
jinak dojdeš do řiti.

Předzpívávala Slávka Krejčí. Měla s sebou kytaru a manžela Vojtu, který celý ten mumraj fotil.

1.1.2011 se dveře na rozhledně netrhly už od rána, na věž vystoupilo kolem 700 návštěvníků a odhaduje se, že stejný počet lidí došel pouze na Háj a zůstal venku. Zásob bylo dost. Nabízeli jsme i novoroční čtyřlístky, výtěžek z jejich prodeje byl věnován na charitu.
Na nový rok bývá otevřeno od 9 do 15 hodin, slouží 3 šestičlenné party, každá po dvou hodinách. Já jsem byla v první partě. Když jsme odcházeli, zastavila mě Míla Ošťádalová a představila mi svého syna, který tam vyjel na koni se skupinou jezdců z ranče Viktoria.
,,Kdybyste nám byli řekli, mohli jsme vám ty zásoby vyvézt na koních"
řekli ti usměvaví kovbojové.
Dobrý nápad. Nadšeně jsme souhlasili. Příště už nebudeme muset vynášet zásoby na rozhlednu na zádech nebo v rukách, vyvezeme je s koňma.
Inu, pokrok se nedá zastavit.

Šťastný a veselý nový rok 2011!